محسن بهلولی فسخودی

استادیار

تاریخ تولد : 1350/06/26
پست الکترونیک : m.bohlooli@ihcs.ac.ir
پژوهشکده : پژوهشکده دانشنامه نگاری
PDF چاپ
  • مقاله‌های علمی پژوهشی

    • بهلولی فسخودی، م. (1388) . منتقدان واقعی معیار قضاوت زیبایی‌شناسی از دیدگاه هیوم. فصلنامه پژوهش های فلسفی کلامی ( علمی ) ، 10(4)، 157-176.

    • بهلولی فسخودی، م. ، ضرغامی، س. ، قائدی، ی. و برخورداری، ر. (1395) . تحلیل تمایز معرفت گزاره‌ای و معرفت مهارتی. فصلنامه ذهن ( علمی پژوهشی حوزه علمیه ) ، 17(68)، 207-226.

    • بهلولی فسخودی، م. ، ضرغامی، س. ، قائدی، ی. و برخورداری، ر. (1395) . تحلیل نسبت آموزش فنی و حرفه‌ای با تعلیم و تربیت نظری. فصلنامه خانواده و پژوهش ( علمی ) ، 13(4)، 77-96.

    • بهلولی فسخودی، م. و ضرغامی، س. (1397) . دلالت های دانش ضمنی برای یادگیری و تدریس با تاکید بر دیدگاه مایکل پولانی. دو فصلنامه پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت ( علمی ) ، 8(1)، 5-20.

    • بهلولی فسخودی، م. (1398) . تحلیل مساله پیروی از قواعد با تاکید بر دیدگاه ویتگنشتاین. دوفصلنامه فلسفه تربیت ( علمی ) ، 4(1)، 89-110.

    • بهلولی فسخودی، م. (1398) . تحلیل نسبت میان دانش ضمنی با دانش صریح. فصلنامه ذهن ( علمی پژوهشی حوزه علمیه ) ، 20(80)، 151-176.

    • بهلولی فسخودی، م. (1398) . تحلیل ماهیت زبان ضمنی در فلسفه چامسکی. دو فصلنامه پژوهشهای فلسفی ( علمی ) ، 13(29)، 112-125.

    • بهلولی فسخودی، م. (1398) . تحلیل الگوی دانش ضمنی و بررسی پیامدهای آن در آموزش پزشکی. دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی ( علمی ) ، 12(6)، 57-64.

    • بهلولی فسخودی، م. (1398) . تحلیل نقد ویتگنشتاین بر آگوستین درباره نظریه تصویری زبان. دو فصلنامه فلسفه ( علمی ) ، 47(2)، 45-65.

    • بهلولی فسخودی، م. (1399) . تحلیل و نقد فرضیه توانایی. دوفصلنامه متافیزیک ( علمی ) ، 12(29)، 183-197.

    • بهلولی فسخودی، م. (1399) . نقدو تحلیل آموزش بر مبنای اشراق الهی در فلسفه زبان آگوستین. فصلنامه آینه معرفت ( علمی ) ، 20(64)، 41-60.

    • بهلولی فسخودی، م. (1400) . تحلیل دیدگاه آگوستین درباره پارادوکس منون و نظریه یادآوری. فصلنامه پژوهش های فلسفی کلامی ( علمی ) ، 2/23(88)، 53-74.

    • بهلولی فسخودی، م. (1400) . ارزیابی الگوی تدریس عقلانی شفلر از منظر دانش ضمنی و پیشنهاد الگویی جایگزین با عنوان تدریس ضمنی. دو فصلنامه پژوهش‌های آموزش و یادگیری ( علمی ) ، 18(1)، 163-176.

    • بهلولی فسخودی، م. (1400) . تبیین مدل پدیدارشناختی کسب مهارت در دیدگاه دریفوس و دلالت‌های آن برای حرفه تدریس. فصلنامه مطالعات سیاستگذاری در تربیت معلم ( علمی تخصصی ) ، 4(3)، 114-136.

    • بهلولی فسخودی، م. (1400) . تحلیل رویکرد یادگیری مبتنی بر دیالکتیک در محاوره منون. دو فصلنامه علوم تربیتی ( علمی ) ، 6/28(2)، 21-40.

    • بهلولی فسخودی، م. (1401) . تحلیل نسبت میان تربیت اخلاقی و تلقین. فصلنامه تاملات اخلاقی ( علمی ) ، 3(1)، 27-49.

    • بهلولی فسخودی، م. (1401) . تحلیل و نقد دیدگاه تربیت اخلاقی رهنمودی. فصلنامه اخلاق پژوهی ( علمی پژوهشی حوزه علمیه ) ، 5(2)، 117-138.

    • بهلولی فسخودی، م. (1401) . تحلیل مدل تدریس ویتگنشتاین بر اساس رویکرد دانش ضمنی. دو فصلنامه پژوهش‌های تربیتی ( علمی ) ، 10(44)، 19-39.

    • بهلولی فسخودی، م. (1401) . نقد و تحلیل پارادوکس تلقین. دوفصلنامه فلسفی شناخت ( علمی ) ، 86(1)، 31-54.

    • بهلولی فسخودی، م. (1402) . نقد و تحلیل رویکرد دنت درباره برهان معرفت. فصلنامه معرفت فلسفی ( علمی ) ، 20(4)، 115-129.

    • بهلولی فسخودی، م. (1402) . تحلیل و نقد گفتمان تعلیم‌ و‌ تربیت لیبرال لیبرالیسم آموزشی در نسبت با مفهوم تلقین. فصلنامه راهبرد فرهنگ ( علمی ) ، 16(62)، 163-186.

  • مقاله‌های دانشنامه‌ای

    • بهلولی فسخودی محسن، 1398/03/03، آموزش فنی و حرفه ای، 1، 2

    • بهلولی فسخودی محسن، 1398/03/03، افلاطون، 1، 2

    • بهلولی فسخودی محسن، 1398/04/04، ایزرئیل شفلر، 1، 3

    • بهلولی فسخودی محسن، 1398/05/05، مایکل اکشات، 1، 6

  • کتاب‌های ترجمه شده

    • بهلولی فسخودی، م. مقدمه مطالعات عالی استعمارشناسی.:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1403.

  • سخنرانی

    • بهلولی فسخودی محسن، نگرشی انتقادی بر رویکرد حرفه گرایی پرورش نیروی تولید در نظام آموزش فنی وحرفه ای، نشست تخصصی جایگاه علوم انسانی و اجتماعی در پشتیبانی و رفع موانع تولید، نشست تخصصی، 1400/02/27، 1400/02/27

    • بهلولی فسخودی محسن، رویکرد آموزشی به دانشنامه‌نگاری، پژوهش و دانشنامه‌نگاری، نشست تخصصی، 1401/09/21، 1401/09/21

  • طرح‌های پایان‌یافته

    • ترجمه بخش اول اعلام دانشنامه فلسفه کمبریج، پایان یافته، 1398/11/13

    • تحلیل و بررسی آراء و اندیشه های تربیتی گیلبرت رایل، پایان یافته، 1400/10/06

    • فلسفه های تعلیم و تربیت استعمارزدا، پایان یافته، 1402/07/25

  • فعالیت‌های اجرایی

    • عضو شورای پژوهشی بنیاد دانشنامه نگاری ایران، 1396/08/29، 1400/08/29

    • عضو شورای علمی دانشنامه آموزش و پرورش بنیاد دانشنامه نگاری، 1397/06/05، 1399/06/05

    • عضو کمیته اخلاق در پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1399/09/18، 1401/09/18

    • عضو کارگروه انتشارات پژوهشکده دانشنامه نگاری، 1400/04/05، 1402/04/05

  • فعالیت‌های اجرایی

    • مدیر امور پژوهشی بنیاد، مدیر پژوهشگاه، 1395/11/23، 1397/11/23

    • سرپرست گروه علوم انسانی، مدیر پژوهشگاه، 1400/01/25

    • سرپرست معاونت پژوهشکده دانشنامه نگاری، مدیر پژوهشگاه، 1401/07/23، 1403/07/23