منصور ساعی

استادیار

تاریخ تولد : 1358/06/01
پژوهشکده : پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات
PDF چاپ
  • مقاله‌های علمی پژوهشی

    • کرمانی، حسین و منصور ساعی. "مطالعه تاثیر استفاده از سایت های شبکه اجتماعی بر هویت قومی دانشجویان دانشگاه‌های تهران." دو فصلنامه مطالعات بین رشته ای رسانه و فرهنگ ( علمی ) 7، 1 (1396): 89-108.

    • ساعی، منصور، محمد حسینی مقدم و حسین بصیریان. "سنجش میزان سواد سلامت شهروندان تهرانی و عوامل مؤثر بر آن." فصلنامه پژوهش های ارتباطی ( علمی ) 26، 3 (1398): 113-147.

    • ساعی، منصور. "موانع ساختاری و حرفه ای نظارت رسانه ای بر کنش دولت در ایران." فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات ( علمی ) 21، 50 (1399): 33-66.

    • ساعی، منصور. "عوامل و موانع فراروی فرصت های ارتباطی والدین و فرزندان درخانواده." فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات ( علمی ) انتشار آنلاین، انتشار آنلاین (1400): انتشار آنلاین.

    • ساعی، منصور، حسین بصیریان جهرمی و امیر حسین دهزاد. "تحلیل موانع فراروی توسعة آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس ایران از منظر سیاست‌گذاران، مجریان سواد رسانه‌ای و متخصصان رسانه." فصلنامه مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه ( علمی ) 4، 4 (1400): 37-66.

    • ساعی، منصور. "الگوهای ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان در خانواده ایرانی (تحلیل تجریه فرزندان در خانواده های تهرانی)." فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات ( علمی ) 23، 58 (1401): 297-327.

    • ساعی، منصور. "تحلیل موانع و بازدارنده های گفتگوی بین نسلی در خانواده." فصلنامه جامعه، فرهنگ، رسانه ( علمی ) 11، 43 (1401): 191-218.

    • ساعی، منصور. "تحلیل عوامل و پیامدهای شکاف ارتباطی و گفتگویی بین نسل ها در خانواده." دو فصلنامه مطالعات بین رشته ای رسانه و فرهنگ ( علمی ) 12، 2 (1401): 219-258.

    • ساعی، منصور، ثریا احمدی و فریبا المطهری. "بررسی پوشش خبری ارتقای سلامت در خبرگزاری های ایسنا، تسنیم و مهر." فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات ( علمی ) گواهی چاپ، گواهی چاپ ( ): گواهی چاپ.

  • مقاله‌های علمی تخصصی

    • ساعی، منصور، حسین بصیریان جهرمی و احسان ظهرالدینی. "رابطه بین کنشگری در اینستاگرام و میزان پایبندی به هویت دینی." فصلنامه مطالعات رسانه های جدید ( علمی تخصصی ) 6، 7 (1399): 65-92.

  • كتاب‌های تالیفی

    • ساعی، منصور و احمد ساعی. تلویزیون‌های ماهواره‌ای و ارزش‌های اجتماعی مطالعه‌ای درباره اثر برنامه‌های ماهواره‌ای بر ارزش‌های بین نسلی.تهران:شرکت انتشارات علمی و فرهنگی،1394.

  • کرسی های نقد و نظریه پردازی

    • سوگواری مجازی و تغییر پارادایم ارتباطات میان فردی در همه گیری کرونا، 1400/05/11، دانشگاه علامه طباطبایی- دانشکده علوم ارتباطات

  • سخنرانی

    • ساعی منصور، علوم انسانی و راهکارهای مقابله با فساد، نشست تخصصی علوم انسانی و راهکارهای مقابله با فساد، جشنواره، 1397/09/26، 1397/09/26

    • ساعی منصور، رسانه ها، جامعه و کنشگری در بحران، نشست تخصصی رسانه ها، جامعه و کنشگری در بحران، جشنواره، 1398/02/08، 1398/02/08

    • ساعی منصور، ظرفیت ها و چالش های روابط عمومی حرفه ای در ایران، نشست تخصصی ظرفیت ها و چالش های روابط عمومی حرفه ای در ایران، جشنواره، 1397/02/26، 1397/02/26

    • ساعی منصور، الگوهای ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان، نشست تخصصی نقش خانواده در گذر ایمن از فضای مجازی، جشنواره، 1398/10/24، 1398/10/24

    • ساعی منصور، رسانه ها و کنشگری در حوزه سلامت، نشست تخصصی رسانه و سلامت؛ تجربه های جهانی، درس های ایرانی، جشنواره، 1398/07/07، 1398/07/07

    • ساعی منصور، گفتگوی بین نسلی در ایران، چالش و موانع گفتگوی بین نسلی در ایران، جشنواره، 1397/02/26، 1397/02/26

    • ساعی منصور، موانع و چالش های نظارت رسانه ای بر دولت در ایران، موانع و چالش های نظارت رسانه ای بر دولت در ایران، سایر، 1397/09/20، 1397/09/20

    • ساعی منصور، قدرت، سیاست و رسانه، بازخوانی تجربیات زیسته چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی، نشست تخصصی رسانه ها و انقلاب اسلامی، تجربه ها و روندها، جشنواره، 1397/11/16، 1397/11/16

    • ساعی منصور، ارتباطات بحران و نقش رسانه ها، نشست تخصصی ارتباطات بحران و نقش رسانه ها، جشنواره، 1399/09/25، 1399/09/25

    • ساعی منصور، رسانه ها و امیدآفرینی اجتماعی در شهر، وبینار تخصصی احیای امید با رویکرد مدیریت شهری، هم اندیشی;سمینار، 1399/06/25، 1399/06/25

    • ساعی منصور، روابط عمومی ایرانی و پاندمی کرونا، روابط عمومی ایرانی و پاندمی کرونا، مربی، 1399/08/24، 1399/08/24

    • ساعی منصور، مخاطب شنای، هویت برند و روابط عمومی، نشست تخصصی روابط عمومی ها و سنجش افکار عمومی؛ ضرورت ها، مسئولیت ها و راهبردها، جشنواره، 1399/11/11، 1399/11/11

    • ساعی منصور، چالش های فراروی رسانه های جریان اصلی در مقابله با فساد و قانون گریزی ها در ایران، پیش نشست «جایگاه رسانه ها در توسعه اقتصادی ایران» در همایش ملی بازشناسی چالش های رشد اقتصادی در ایران، تببین موانع تولید و بهسازی راهبردها و سیاست ها،، نشست تخصصی، 1400/06/29، 1400/06/29

    • ساعی منصور، سیر تحول مطالعات ارتباطی در ایران، نشست تخصصی پژوهش در مطالعات فرهنگی و ارتباطات، نشست تخصصی، 1400/09/23، 1400/09/23

    • ساعی منصور، اختلال ارتباطی در خانواده ایرانی؛ روایت نوجوانان از تعامل و ارتباط با والدین، اختلال ارتباطی در خانواده ایرانی؛ روایت نوجوانان از تعامل و ارتباط با والدین، سایر، 1400/10/14، 1400/10/14

    • ساعی منصور، نقش رسانه های در توسعه پایدار آب، نقش رسانه های در توسعه پایدار آب، نشست تخصصی، 1400/09/28، 1400/09/28

    • ساعی منصور، دیپلماسی عمومی و رسانه ای در پساتحریم و پسابرجام، نظام ارتباطی و رسانه ای ایران و کنشگری در پساتحریم و پساکرونا، نشست تخصصی، 1401/02/27، 1401/02/27

    • ساعی منصور، همایش روابط عمومی صنعت وراهبردهای پاسخ به بحران،؛ تجربه های موفق جهانی و توصیه هایی برای ایران، روابط عمومی صنعت و راهبرد های بحران در ایران:تجربه های موفق جهانی و توصیه هایی برای شرکت های ایرانی، همایش;کنگره، 1401/05/01، 1401/05/01

    • ساعی منصور، متروپل از اطلاع رسانی بحران تا بحران اطلاع رسانی، متروپل از اطلاع رسانی بحران تا بحران اطلاع رسانی، نشست تخصصی، 1401/03/23، 1401/03/23

    • ساعی منصور، مخاطب شناسی و موزه، همایش روایت موزه، همایش;کنگره، 1401/02/28، 1401/02/28

    • ساعی منصور، رسانه های ایرانی و مواجهه با بحران، هفته پژوهش 1401، نشست تخصصی، 1401/09/23، 1401/09/23

    • ساعی منصور، رسانه ها، تحولات ارزشی و گفتگوی بین نسل ها در ایران، رسانه ها، تحولات ارزشی و گفتگوی بین نسل ها در ایران، نشست تخصصی، 1401/09/06، 1401/09/06

  • طرح‌های در حال اجرا

    • درآمدی بر ارتباطات والدین و فرزندان در عصر رسانه های نوین، جاری، 1401/09/08

    • تحلیل چالش¬های فراروی کنشگری رسانه¬های جریان اصلی در بحران؛ با تأکید بر همه گیری کرونا، جاری، 1399/12/08

  • طرح‌های پایان‌یافته

    • تحلیل الگوهای ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان در خانواده در ایران(مطالعه موردی خانواده ساکن در شهر تهران)، پایان یافته، 1399/02/20

    • تحلیل عوامل و موانع دیالوگ بین نسلی درخانواده و ارائه راهبرد، پایان یافته، 1400/06/24

  • راهنمایی پایان نامه/رساله

    • شناسایی موانع فراروی توسعه سواد رسانه ای در مدارس ایران از منظر سیاستگذاران، مجریان سواد رسانه ای و متخصصان رسانه، امیرحسین دهزاد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، 1398/11/29

    • رابطه بین کنشگری در اینستاگرام و میزان پایبندی به هویت دینی، احسان ظهیرالدینی، دانشگاه سوره، کارشناسی ارشد، 1399/06/24

    • تحلیل و بررسی نحوه بازنمایی هویت ملی در سریال خانگی ”شهـرزاد“، زهره میرخان صادقی، دانشگاه سوره، کارشناسی ارشد، 1399/10/01

  • مشاوره پایان نامه/رساله

    • تحلیل بازنمایی ایدئولوژی در سریال تلویزیونی با تاکید بر سریال در چشم باد، شکوفه کریمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، 1396/12/23

    • تحلیل شیوه های مدیریت راهبردی در تلویزیون های اسلامی برون مرزی، علی زرکی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، 1397/07/30

  • دروس ارائه شده

    • ارتباطات سیاسی، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1397-98

    • اصول و فنون روابط عمومی، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1396-97

    • جامعه شناسی تبلیغات، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1396-97

    • روش های پیشرفته تحقیق کمی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1397-98

    • مدیریت روابط عمومی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1397-98

  • فعالیت‌های اجرایی

    • عضو کارگروه تدوین برنامه راهبردی دوم پژوهشگاه، 1397/09/03

    • عضو شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشکده مطالات فرهنگی و ارتباطات، 1397/10/01، 1399/10/01

    • عضو شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1397/10/01، 1399/10/01

    • عضو ستاد هفته پژوهش سال 1397، 1397/07/12، 1397/10/18

    • عضو شورای انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1398/08/29، 1400/08/29

    • عضو کمیته علمی تخصصی بازنگری روابط عمومی، 1399/07/15، 1400/07/15