atoosa rostambeyk

associate professor

Department : Faculty of Linguistics
PDF Print
  • Scientific and research based articles

    • rostambeyk, atoosa, and ahmad ramezani. "Description of Written Discourse of Educable Mentally Retarded Students According to Halliday’s Systemic Functional Approach." Journal of exeptional children ( a ) 10, no. 4 (2011): 369-384.

    • Ramezani, Ahmad, and atoosa rostambeyk. "Text Analysis of Prospect 1 Based on Halliday’s Systemic Functional Grammar." Critical Studies in Texts & Programs of Juman Sciences ( a ) 15, no. 3 (2015): 59-76.

    • rostambeyk, atoosa. "اطلس گویشی و اندازه‌گیری فاصله‌های گویشی در استان یزد." p ( a ) 5, no. 10 (2016): 57-74.

    • rostambeyk, atoosa. "investigation of grammatical error in written narration." jkhjhjo ( a ) 7, no. 1 (2016): 121-145.

    • rostambeyk, atoosa. "اطلس گویشی و اندازه‌گیری فاصله‌های گویشی در استان همدان." language releted research ( a ) 7, no. 1 (2016): 59-80.

    • rostambeyk, atoosa, and mohammad are amiri. "نقد کتاب کاربرد پیکره در تحلیل گفتمان." Critical Studies in Texts & Programs of Juman Sciences ( a ) 16, no. ویژه نامه (2016): 153-173.

    • rostambeyk, atoosa, amin haji rezaei, Seyyed Mostafa Assi, and mahsa pahlevan zadeh. "رشد ابزارهای انسجام دستوری در گفتمان نوشتاری دانش‌آموزان فارسی‌زبان." Journal of Language and Linguistics ( a ) 12, no. 24 (2017): 45-72.

    • rostambeyk, atoosa, amin haji rezaei, Seyyed Mostafa Assi, and mahsa pahlevan zadeh. "بررسی و تحلیل رشد ابزار انسجام واژگانی در گفتمان نوشتاری دانش آموزان فارسی زبان." language releted research ( a ) 8, no. 1 (2017): 179-205.

    • rostambeyk, atoosa, mohammad are amiri, saba enayati, and ahmad ramezani. "تحلیل و مقایسۀروایت‌های نوشتاری دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری و عادی پایۀ چهارم و پنجم شهر تهران." Journal of exeptional children ( a ) 17, no. 1 (2017): 123-136.

    • rostambeyk, atoosa, and ahmad ramezani. "تعیین مرزهای زبانی: از اطلس گویشی تا گویش سنجی." Journal of Iranina Languages and Dialects ( a ) 8, no. 8 (2018): 137-161.

    • rostambeyk, atoosa, and mohammad are amiri. "Critical Analysis of Love Metaphor in Persian Lyrics: a Corpus-Based Approach." Research of Language ( a ) 10, no. 30 (2019): 73-98.

    • amiri, mohammad aref, and atoosa rostambeyk. "social semiotic of Persian poems." Contemporary Persian Literature ( a ) 9, no. 2 (2020): 313-338.

    • Musavi khoo, Razieh, zohreh zarshenas, and atoosa rostambeyk. "رده شناسی آرایش سازه های متن سغدی بودایی "وسنتره جاتکه "بر اساس مولفه های فعلی." ---- ( a ) 11, no. 2 (2021): 1-24.

    • Shiraj, Mahdiyeh, and atoosa rostambeyk. "Investigating Lexical Diversity & Lexical Density In Narrations Of 4-8 Year Old Persian Language Children Who Stutter And Who Don't Stutter." language releted research ( a ) 13, no. 2 (2022): 189-218.

    • Emadi Majd, Seyyed Mehde, atoosa rostambeyk, and fatemeh rakeei. "بررسی تهاجم کلامی در گفتمان مجلس ایران از چشم‌انداز بی‌ادبی زبانی کالپپر و چهارچوب گونه‌شناختی رتوریک ارسطو." ---- ( a ) 13, no. 2 (2022): 65-97.

    • afrashi, azita, fatemeh tabari, atoosa rostambeyk, and Seyyed Mostafa Assi. "مفهوم سازی استعاری و مجازی بیماری کرونا: یک مطالعه شناختی- پیکره ای." Journal of Language and Linguistics ( a ) گواهی پذیرش, no. گواهی پذیرش ( ): گواهی پذیرش.

  • Specialized scientific articles

    • rostambeyk, atoosa. "نقدی بر درآمدی بر جامعه‌شناسی زبان." ---- ( d ) 1, no. 2 (2015): 47-56.

  • Presented Papers in Conferences

    • rostambeyk atoosa, ramezani ahmad, 2011-04-29, Description of written discourse of educable mentally retarded students sccording to Hallidays's systemic functional approach, 1, 290

    • rostambeyk atoosa, ramezani ahmad, 2011-04-29, A linguistic Description of Mentally Retarded students' Spelling Errors, اول, 289

    • rostambeyk atoosa, ramezani ahmad, 2011-09-30, A Linguistic Description of Mentally RetardedStudents’ Spelling Errors, 2, 1530

    • rostambeyk atoosa, ramezani ahmad, 2011-09-30, An Analysis of Educable Mentally Retarded Students’ Written Discourse based onHalliday’s Systemic Functional Approach, 2, 1538

  • Conference

    • rostambeyk atoosa, اطلس زبانی: رویکرد و روش, اطلس زبانی: رویکرد و روش, lecture, 2015-06-23, 2015-06-23

    • rostambeyk atoosa, رویکردهای میان رشته ای در مطالعات گویشی, رویکردهای میان رشته ای در مطالعات گویشی, lecture, 2013-05-12, 2013-05-12

    • rostambeyk atoosa, amiri mohammad aref, enayati saba, ramezani ahmad, تحلیل و مقایسۀ روایت های نوشتاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و عادی پایه چهارم و پنجم, همایش ملی گفتار و زبان در کودکان دارای نیازهای ویژه, other, 2016-11-10, 2016-11-10

    • amiri mohammad are, rostambeyk atoosa, Corpus-Based Discourse Analysis of Persian Lyrics, ANATOLIA-THE CAUCASUS-IRAN:ETHNIC AND LINGUISTIC CONTACTS, other, 2018-05-10, 2018-05-12

    • rostambeyk atoosa, زبان و زبان شناسی در خاور میانه, نشست تخصصی کتابخوان تخصصی زبان‌شناسی, Festival, 2017-03-07, 2017-03-07

    • rostambeyk atoosa, تحلیل پیکره بنیاد اخبار همه گیری ویروس کرونا, نشست تخصصی کرونا و سوژه ای میان رشته ای در زبان شناسی, seminar, 2020-12-13, 2020-12-13

  • Conducting Researches

    • کاربست زبانشناسی نقشگرا در تحلیل سینمای اجتماعی ایران, جاری, 2020-11-18

  • Conducted Researches

    • b, پایان یافته, 2017-11-28

    • narrative analysis of phasic patients, پایان یافته, 2019-06-23

    • n, پایان یافته, 2019-12-10

    • t, پایان یافته, 2019-12-22

    • تحلیل گفتمان جنسیتی مطبوعات خبری ایران: رهیافتی پیکره بنیاد, پایان یافته, 2020-10-18

    • d, پایان یافته, 2020-11-21

    • تحلیل گفتمان پیکره‌بنیاد اخبار پاندمی بیماری کووید 19 در روزنامه‌های ایران, پایان یافته, 2021-07-14

    • «تحلیل گفتمان چنـد وجهی و پیکره بنیاد سخنرانی های ریاست جمهوری 1400 ایران», پایان یافته, 2023-09-05

    • Oral dialect corpus of language varieties of Iran, جاری, 2023-12-24

  • Thesis (supervisor)

    • ghj, gjh, Institute For Humanities And Cultural Studies, کارشناسی ارشد, 2016-09-21

  • Education

    • B.Sc, English translation, Allameh Tabataba'i University, 2000

    • M.Sc, Genreal linguistics, Islamic Azad University South Tehran Branch, 2003

    • D.V.M, Genreal linguistics, Institute for Humanities and Cultural Studies, 2010