Rouhollah shahabi

associate professor

Date of birth : 1977-03-22
Department : Faculty of Ethics and Training
PDF Print
  • Scientific and research based articles

    • shahabi, Rouhollah, Francisco Abad, and Robertp Colom. "Short-term storage is a stable predictor of fluid intelligence whereas working memory capacity and executive function are not: A comprehensive study with Iranian schoolchildren." Intelligence ( a ) 44, no. 3 (2014): 134-141.

    • Ansari, Zohreh, and Rouhollah shahabi. "Cognitive Profile of Individuals with Obsessive-Compulsive Tendencies." The American Journal of Psychology ( a ) 131, no. 1 (2018): 81-89.

    • shahabi, Rouhollah, Francisco J. Abad, and Francisco Abad. "g , mutualism, and development: Cross-sectional evidence from Iranian schoolchildren." Personality and Individual Differences ( a ) 135, no. 1 (2018): 222-228.

    • khodayari, mohammad, bagher ghobari, mohsen shokohi, and Rouhollah shahabi. "Religiosity Interactional Program for University Students: Development and Validation." Positive Psychology ( a ) 4, no. 4 (2019): 69-84.

    • shahabi, Rouhollah. "Normal Cognitive Aging: Age Related Cognitive Changes in Elderly." Journal of Aging Psychology ( a ) 5, no. 2 (2019): 101-116.

    • shahabi, Rouhollah. "The Historical Context and Process of Founding Educational Sciences as an Academic Discipline in Iran." Critical Studies in Texts & Programs of Juman Sciences ( a ) 22, no. 5 (2022): 191-214.

    • Aghaei, Nilofar, Reza Ghorban Jahormi2, Mansoreh Karimzadeh, and Rouhollah shahabi. "ارائه مدل ساختاری اعتیاد به بازی های آنلاین دانش آموزان متوسطه دوم بر اساس تحریف شناختی و اضطراب اجتماعی با نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان." ---- ( a ) 6, no. 2 (2022): 477-491.

  • Presented Papers in Conferences

    • shahabi Rouhollah, 2020-06-02, پاندمی روانشناختی پیامد پاندمی عفونی: انواع، منابع، پیامدها، راهکارها, 1, 12

    • shahabi Rouhollah, 2020-06-02, پاندمی روانشناختی پیامد پاندمی عفونی: انواع، منابع، پیامدها، راهکارها, 1, 98

    • shahabi Rouhollah, 2020-11-11, اشتغال پذیری در علوم انسانی: نگاهی تاریخی و پیشنهاد یک الگو, 14, 213-229

  • Authored Books

    • khodayari fard, mohammad, masuod Azarbayejany, Rouhollah shahabi, and saeid zandi. An Introduction to Islamic Psychology.:Brill,2021.

  • Criticism and theorizing sessions

    • سنجش بین آزمونی توانایی های شناختی و روانی حرکتی کودکان بر اساس نظریه CHC, 2017-02-12, دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره

  • Translated Books

    • hejazi, elahe, and Rouhollah shahabi. رویکردهای یادگیری نظریه و کاربست.tehran:university of tehran press(utp),2013.

    • hedayati, mehrnoosh, and Rouhollah shahabi. زمینه های روانشناختی پاندمی.tehran:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,2020.

  • Conference

    • shahabi Rouhollah, psychohistory, historical psychology and psychological history, Festival, 2018-03-07, 2018-03-07

    • shahabi Rouhollah, assessment of children's aptitude, assessment of children's aptitude, lecture, 2017-09-11, 2017-09-11

    • shahabi Rouhollah, Political resilience, Political resilience, lecture, 2017-05-06, 2017-05-06

    • shahabi Rouhollah, ISIS from psychological perspective, ISIS from psychological perspective, lecture, 2017-06-21, 2017-06-21

    • shahabi Rouhollah, پاندمی روانشناختی پیامد پاندمی عفونی: انواع، منابع، پیامدها، راهکارها, همایش مجازی ابعاد انسانی اجتماعی مسأله کرونا در ایران, other, 2020-05-30, 2020-06-02

    • shahabi Rouhollah, سوگواری در تنهایی (تحلیل پیامدهای روان شناختی کرونا), نشست تخصصی تحلیل پیامدهای ارتباطی، جامعه شناختی و روانشناختی کرونا, Festival, 2021-06-15, 2021-06-15

    • shahabi Rouhollah, آسیب شناسی پژوهش‌های روان‌شناختی در ایران, آسیب شناسی پژوهش‌های روان‌شناختی در ایران, professional meeting, 2022-12-17, 2022-12-17

    • shahabi Rouhollah, تاثیرات کرونا بر یادگیری مدرسه‌ای:پژوهش‌ها چه می‌گویند؟, نشست روز جهانی کودک, professional meeting, 2021-10-09, 2021-10-09

    • shahabi Rouhollah, اضطراب ایرانیان, اضطراب ایرانیان, professional meeting, 2021-05-17, 2021-05-17

  • Conducting Researches

    • گذار از خانه به مدرسه (کودکی اولیه به دبستان): ویژگی‌ها و الزامات برنامه‌های آمادگی و اصول راهنما برای تدوین یک برنامه بومی, جاری, 2022-10-23

  • Conducted Researches

    • jkhjghg, پایان یافته, 2017-02-20

    • kldkf, پایان یافته, 2018-05-01

    • d, پایان یافته, 2021-01-02

    • anthropological understanding of cognitive scaffolding and parenting among Iranian mothers, پایان یافته, 2023-10-17

  • Education

    • D.V.M, Educational psychology, University of Tehran, ---

    • M.Sc, Educational Psychology, University of Tehran, ---

    • B.Sc, Counselling Psychology, University of Tehran, ---