تاریخ تولد:
1353/05/07
پست الکترونیک:
---
پژوهشکده:
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات
آدرس محل کار:
تهران، بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آیینه وند(64 غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
تلفن محل کار:
---
نمابر:
---
ادرس وب سایت:
---
مقالههای علمی پژوهشی
sepanji, amir abdolreza. "“Audience Phantasm” for Media from Viewpoints of Islamic Republic of Iran (IRI) Authorities’." life science Journal ( a ) 10, no. 4 (2013): 359-370.
sepanji, amir abdolreza. "“Media Products and Identification of Child Audience." published ( e ) 4, no. 6 ( ): مجموعه مقالات همایش.
sepanji, amir abdolreza. "he Study of dimensions and angles of communication and interactions in Nahj-ol-Balagheh of Imam Ali (PBUH." published in conferance ( e ) 2014, no. مجموعه مقالات همایش ( ): مجموعه مقالات همایش.
محسنیان راد، مهدی و امیر عبدالرضا سپنجی. "مخاطبان منفعل یا افراد گزینشگر آن سوی رسانه ها کنکاشی تطبیقی در متون و نظریه های ارتباطی." فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران ( علمی ) 4، 1 (1390): 27-47.
سپنجی، امیر عبدالرضا و نفیسه مومن دوست. "افناع و تغییر نگرش، جایگاه آن در سیره ارتباطی امامان معصوم (ع)، مروری بر مناظرات مکتوب حضرت امام رضا (ع)." دوفصلنامه دین و ارتباطات ( علمی ) 18، 40 (1390): 117-144.
سپنجی، امیر عبدالرضا، سمیرا سیف علی و علی اصغر فهیمی. "تبیین ابعاد زیبایی شناختی رسانه های جدید." چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه ( علمی تخصصی ) ایش بین المللی مدیریت رسانه، چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه (1396): چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه.
سپنجی، امیر عبدالرضا و سارا عسگرنیا. "اخلاق حرفهای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن." دو فصلنامه مطالعات بین رشته ای رسانه و فرهنگ ( علمی ) 9، 17 (1398): 109-125.
سپنجی، امیر عبدالرضا. "تأثیر افکار عمومی از منظر قرآن (کتاب مقدس مسلمانان)." ارائه شده در کنفرانس علمی ( سایر ) ارائه شده در کنفرانس علمی، ارائه شده در کنفرانس علمی ( ): ارائه شده در کنفرانس علمی.
سپنجی، امیر عبدالرضا. "کیفیت زیبایی شناسی در وبگاه های دینی." اولین کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی ( سایر ) اولین، اولین ( ): اولین.
سپنجی، امیر عبدالرضا. "تبیین جایگاه و راهکارهای سواد رسانه ای برای بهره مندی صحیح دانش آموزان از رسانه های نوین و فضای مجازی." مجموعه مقالات چاپ شده در هشتمین همایش ( سایر ) دوره هشتم همایش، 8 ( ): دوره هشتم.
سپنجی، امیر عبدالرضا. "تصور مقامات جمهوری اسلامی ایران (IRI) درباره مخاطبان در ایران؛ تحلیل عمیق محتوای دیدگاه های مقامات جمهوری اسلامی از سال های 2005 تا 2010." مجموعه مقالات همایش ( سایر ) مجموعه مقالات همایش، مجموعه مقالات همایش ( ): مجموعه مقالات همایش.
مقالههای علمی مروری
سپنجی، امیر عبدالرضا. "تحلیل کیفی و مضمونی کتاب "تفکر و سواد رسانه ای" پایه دهم متوسطه." همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ( سایر ) همایش سواد رسانه ای، همایش سواد رسانه ای ( ): همایش سواد رسانه ای.
سپنجی، امیر عبدالرضا. "در جستجوی شیوه ای کارآمد برای اثربخشی برنامه های رادیویی روشهای کمی و کیفی و تلفیقی." رادیو (ماهنامه علمی تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران) ( سایر ) مقالات برگزیده در کتاب، مقالات برگزیده در کتاب ( ): 210.
مقالههای علمی تخصصی
سپنجی، امیر عبدالرضا. "تبیین تاثیرات شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بر سبک زندگی» به همایش "تربیت اسلامی و فضای مجازی." مجموعه مقالات چاپ شده در همایش ( سایر ) دوره هشتم همایش، 8 ( ): مجموعه مقالات چاپ شده.
كتابهای تالیفی
سپنجی، امیر عبدالرضا. سیاست های فناوری اطلاعات و ارتباطات در 8 کشور فراصنعتی.تهران:پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات،1391.
سپنجی، امیر عبدالرضا. مخاطب پنداری در ایران معاصر.تهران:انتشارات سیمای شرق،1395.
شجاع، پرهام و امیر عبدالرضا سپنجی. مقدمه ای بر اصول مدیریت دانش در اداره شرکتهای تولید انیمیشن.تهران:شرکت چاپ و نشر بازرگانی،1398.
طراحی وبرگزاری نشست/مدرسهتابستانی/کارگاه
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
کتابهای ترجمه شده
سپنجی، امیر عبدالرضا. خوانش هایی انتقادی پیرامون مخاطبان و رسانه ها.تهران:دانشگاه امام صادق(ع)،1391.
سپنجی، امیر عبدالرضا. مطالعات رسانه ای: راهنمای عملی دانشجویان.تهران:دانشگاه امام صادق(ع)،1393.
سپنجی، امیر عبدالرضا. مصرف فرهنگی و رسانه ای در شهرهای مدرن.تهران:انتشارات نهج،1395.
سپنجی، امیر عبدالرضا. مخاطبان و رسانه ها چشم اندازهای نوین.تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1395.
سخنرانی
سپنجی امیر عبدالرضا، دین و نظریه های تاثیر رسانه کنکاشی در متون موثق اسلامی و نظریه های اسلامی، دین و نظریه های تاثیر رسانه کنکاشی در متون موثق اسلامی و نظریه های اسلامی، مربی، 1392/12/04، 1392/12/04
سپنجی امیر عبدالرضا، توسعه در سایه سرعت ارتباط، مصاحبه با روزنامه ایران، مربی، 1393/02/27
سپنجی امیر عبدالرضا، روزنامه نگاری محیط زیستی؛ زوایا و ابعاد پیدا و پنهان، روزنامه نگاری محیط زیستی؛ زوایا و ابعاد پیدا و پنهان، مربی، 1398/09/18، 1398/09/18
سپنجی امیر عبدالرضا، تبیین تاثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بر سبک زندگی، فضای مجازی، چالش ها و راهکارها، سایر، 1393/02/27
سپنجی امیر عبدالرضا، معنا و امکان آموزش و تربیت در رسانه، نشست تخصصی دین، رسانه و کودک، جشنواره، 1391/03/09، 1391/03/09
سپنجی امیر عبدالرضا، سواد رسانه ای، سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان، هم اندیشی;سمینار
سپنجی امیر عبدالرضا، سبک زندگی، همایش ملی سبک زندگی، سایر، 1395/09/22، 1395/09/22
سپنجی امیر عبدالرضا، صادقی سپیده، بررسی مروری اثربخشی رنگ در تبلیغات محیطی، همایش ملی مواد رنگ زا، محیط زیست و توسعه پایدار، سایر، 1397/09/13، 1397/09/14
سپنجی امیر عبدالرضا، رسانه های نوین و فرصت های گردشگری ایران نادیده برای ایرانیان، نشست تخصصی رسانه های نوین و فرصت های گردشگری ایران نادیده برای ایرانیان، جشنواره، 1395/04/09، 1395/04/09
سپنجی امیر عبدالرضا، ظرفیت ها و توانمندی های ایران در صنعت بازی های ایرانی، نشست تخصصی ظرفیت ها و توانمندی های ایران در صنعت بازی های ایرانی، جشنواره، 1395/04/09، 1395/04/09
سپنجی امیر عبدالرضا، نقش رسانه با ترویج علم با رویکرد شناخت ایران زمین، نشست تخصصی نقش رسانه با ترویج علم با رویکرد شناخت ایران زمین، جشنواره، 1398/08/22، 1398/08/22
سپنجی امیر عبدالرضا، سرمایه های از دست رفته تبارسالاری و رفاقت سالاری در سیاستگذاری علمی کشور باید ریشه کن شود، مصاحبه با روزنامه ایران، مربی
سپنجی امیر عبدالرضا، مخاطب پنداری، دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، همایش;کنگره، 1398/10/04، 1398/10/04
طرحهای پایانیافته
بررسی ابعاد و زوایای ارتباطات در نهج البلاغه، پایان یافته، 1395/09/14
شناخت و بررسی محتوایی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، پایان یافته، 1399/11/29
تحلیل موضوعی کتب و پژوهش های حوزه سواد رسانه ای در ایران، از سال 1380 تا 1394، پایان یافته، 1399/11/29
مشاوره پایان نامه/رساله
مطالعه ای انتقادی بر قابلیت های زیبایی شناختی رسانه های مدرن در بازنمایی آموزه های دین (مطالعه موردی :وبگاه های دینی اسلام و مسیحیت)، سمیرا سیف علی عباس ابادی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، کارشناسی ارشد، 1397/11/15
تحصیلات
کارشناسی ارشد, علوم ارتباطات اجتماعی, دانشگاه علامه طباطبایی, ---
دکتری, علوم ارتباطات اجتماعی, دانشگاه علامه طباطبایی, ---
کارشناسی, علوم تربیتی, دانشگاه شهید بهشتی, ---
دروس ارائه شده
آ»ار مقدماتی، کارشناسی، دانشگاه سوره، 1386-87
اصول و مبانی ارتباطات در توسعه فرهنگی، کارشناسی، مرکز آموزش علمی-کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی استان تهران، 1391-92
روش تحقیق، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1389-90
روش تحقیق عملی، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1388-89
روش تحقیق نظری، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1388-89
فرهنگ و فناوری اطلاعات، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1388-89
مبانی ارتباطات، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1386-87
مبانی ارتباطات و توسعه، کارشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1389-90
نظریه های ارتباط اجتماعی با تاکید بر مسائل فرهنگی، کارشناسی، مرکز آموزش علمی-کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی استان تهران، 1389-90
ارتباط جمعی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1395-96
ارتباط جمعی و رسانه شناسی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1393-94
تلویزیون و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، دانشگاه جامع امام حسین، 1391-92
دین در رسانه، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394-95
روش تحقیق، کارشناسی ارشد، 1396-97
کاربرد علوم اجتماعی در تبلیغ، کارشناسی ارشد، دانشگاه سوره، 1387-88
مطالعات انتقادی در ارتباطات، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1395-96
فعالیتهای اجرایی
عضو کمیته تحصیلات تکمیلی گروه تبلیغ و ارتباطات دانشگاه سوره، 1387/08/17، 1390/12/29
عضو کمیته علمی کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی، 1393/11/30، 1393/12/29
فعالیتهای اجرایی
سرپرست پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، رئیس پژوهشگاه، 1393/03/24، 1395/03/23
مسئول راه اندازی گروه مطالعات فرارشته ای، مدیر پژوهشگاه، 1395/08/19، 1397/08/18
زبان خارجی
انگلیسی , سطح نوشتن : None, سطح خواندن : None, سطح صحبتکردن : None