حوریه احدی

دانشیار

تاریخ تولد : 1357/11/09
پست الکترونیک : hourieha@yahoo.com
پژوهشکده : پژوهشکده زبان شناسی
آدرس محل کار : تهران، بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آیینه وند(64 غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
تلفن محل کار : 021-88046891
نمابر : 021-88036381
PDF چاپ
  • مقاله‌های علمی پژوهشی

    • ahadi, hourieh. "Research Priority of Clinical Linguistics in Iran." middle east journal of rehabilitation and health ( a ) 3, no. 2 (2016): 1-4.

    • ahadi, hourieh, maryam mokhlessin, and behrooz mahmoodi. "Pattern of Syntactic Profile in Children with Autism: A Study on the Relation between Reception and Expression of Syntax." Journal of Modern Rehabilitation ( a ) 10, no. 3 (2017): 98-103.

    • ahadi, hourieh, and maryam mokhlessin. "Persian Phonological Awareness Tests: A Comparative Analysis." Iranian Rehabilitation Journal ( a ) 16, no. 3 (2018): 255-264.

    • ahadi, hourieh. "Investigating Syntax Comprehension in Persian-speaking Children With Autism." Iranian Rehabilitation Journal ( a ) 17, no. 3 (2019): 187-196.

    • ahadi, hourieh, Reza Nadarkhani, and Masood Ghayoomi. "A Study of Word Reading in Persian-speaking children with dyslexia and Normal ones." Journal of Modern Rehabilitation ( a ) 14, no. 4 (2020): 207-215.

    • احدی، حوریه، محمدرحیم شاهبداغی، سقراط فقیه زاده و بهروز محمودی بختیاری. "سرعت گفتار و خواندن در دانش آموزان دختر پایه دوم و پنجم ابتدایی شهر تهران." فصلنامه شنوایی شناسی ( علمی ) 15، 2 (1385): 30-37.

    • مخلصین، مریم، محمدرحیم شاهبداغی، حوریه احدی، پیتر هاول، افسانه عرشی و سقراط فقیه زاده. "مقایسه نوع لکنت در کلمات عملکردی و معنایی بین کودکان و بزرگسالان فارسی زبان." فصلنامه تازه های علوم شناختی ( علمی ) 9، 3 (1386): 45-51.

    • احدی، حوریه، محمدرحیم شاهبداغی، مریم مخلصین و بهروز محمودی بختیاری. "بررسی ارتباط سرعت گفتار و حرکات متناوب و تکراری در دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهر تهران." فصلنامه شنوایی شناسی ( علمی ) 18، 1 (1388): 63-69.

    • احدی، حوریه، بهمن زندی، محمدرحیم شاهبداغی، مریم مخلصین و سقراط فقیه زاده. "بررسی ارتباط حرکات تکراری و متناوب دهان با سرعت گفتار و خواندن در دانش آموزان طبیعی شهر تهران." فصلنامه توانبخشی نوین ( علمی ) 4، 1 (1389): 16-22.

    • احدی، حوریه، رضا نیلی پور، بلقیس روشن، حسن عشایری و شهره جلایی. "درک و بیان تکواژهای زمانی افعال بین دوزبانه ها و تک زبانه های دارای اختلال ویژۀ زبانی." فصلنامه توانبخشی نوین ( علمی ) 6، 4 (1391): 8-14.

    • احدی، حوریه. "مقایسه مهارت تعریف واژه بین کودکان دوزبانۀ دارای آسیب ویژۀ زبانی و کودکان طبیعی." دو فصلنامه زبان و زبان شناسی ( علمی ) 9، 17 (1392): 27-47.

    • احدی، حوریه، رضا نیلی پور، بلقیس روشن، حسن عشایری و شهره جلایی. "تصریف افعال در دوزبانه های دچار آسیب ویژۀ زبانی." فصلنامه شنوایی شناسی ( علمی ) 23، 1 (1393): 62-69.

    • مخلصین، مریم، فاطمه کسبی، حوریه احدی و فریبا سجودی. "بررسی مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا." فصلنامه کومش ( علمی ) 16، 2 (1393): 128-135.

    • صفاری مقدم، احمد و حوریه احدی. "رویکردهای اصلی درآموزش خواندن ونقش آنها در «آموزش نوین زبان فارسی»." دو فصلنامه زبانشناسی و گویش های خراسان ( علمی ) 7، 2 (1394): 61-79.

    • مخلصین، مریم، حوریه احدی، جلال بختیاری، زهرا احمدی زاده و فاطمه کسبی. "هنجاریابی ابعاد هیجانی و ویژگی های واژگانی –معنایی کلمات در زبان فارسی." فصلنامه کومش ( علمی ) 17، 1 (1394): 60-76.

    • احدی، حوریه. "مقایسۀ مهارت تعریف واژه بین کودکان تک زبانه و دوزبانۀ دارای آسیب ویژۀ زبانی." فصلنامه توانبخشی نوین ( علمی ) 9، 5 (1394): 150-160.

    • احدی، حوریه. "بررسی رویکرد دوسویه در زبانشناسی بالینی با آسیب زبانی." دوفصلنامه زبان شناخت ( علمی ) 6، 2 (1394): 1-13.

    • احدی، حوریه و مریم مخلصین. "بررسی ارتباط حافظه فعال واج شناختی، آگاهی واج شناختی و مهارت زبانی در کودکان پیش دبستانی تهران." فصلنامه کومش ( علمی ) 17، 3 (1395): 620-626.

    • احدی، حوریه. "بررسی درک ساخت های مجهول و معلوم در کودکان فارسی زبان دارای اُتیسم." دو فصلنامه زبان و زبان شناسی ( علمی ) 11، 22 (1395): 77-100.

    • احدی، حوریه. "توانایی دستوری و کاربردشناختی در آسیب زبانی: دریچه ای به سوی بررسی حوزه ای بودن زبان." دو ماهنامه جستارهای زبانی ( علمی ) 7، 4 (1395): 1-20.

    • مخلصین، مریم، زهرا احمدی زاده، فاطمه کسبی و حوریه احدی. "تأثیر سن، جنسیت، تکلیف بر سرعت گفتار فارسی زبانان." فصلنامه کومش ( علمی ) 19، 2 (1396): 327-333.

    • احدی، حوریه. "مقایسۀ بیان دستوری کودکان مبتلا به اُتیسم با کودکان طبیعی." دو ماهنامه جستارهای زبانی ( علمی ) 8، 3 (1396): 1-21.

    • احدی، حوریه. "بررسی ارتباط بیان دستوری و نظریۀ ذهن در کودکان دارای اُتیسم با عملکرد بالا." فصلنامه علوم پیراپزشکی و توانبخشی ( علمی ) 6، 4 (1396): 79-86.

    • احدی، حوریه. "بررسی فرضیه های مطرح در زمینۀ علت آسیب ویژه زبانی." فصلنامه علوم پیراپزشکی و توانبخشی ( علمی ) 7، 2 (1397): 83-98.

    • احدی، حوریه، محبوبه مسلم پور و یحیی مدرسی. "ارتباط آگاهی واجی و خواندن در کودکان فارسی زبان دارای اُتیسم." دو ماهنامه جستارهای زبانی ( علمی ) 10، 1 (1398): 73-97.

    • احدی، حوریه و فرزانه عربعلی. "فرایندهای واجی بعد از کاشت حلزون: مطالعۀ موردی گفتار دانش آموزان فارسی زبان مقطع ابتدایی." دو فصلنامه زبان و زبان شناسی ( علمی ) 14، 28 (1398): 151-166.

    • احدی، حوریه، حمید رضایی، رضا نیلی پور و فرنوش جارالهی. "ارتباط میانگین طول گفته و غنای واژگانی با آگاهی های فرازبانی نحوی و واژگانی در کودکان دوزبانه طبیعی و کم‌شنوا (ترکی-فارسی)." فصلنامه کودکان استثنایی ( علمی ) 19، 4 (1398): 105-118.

    • رضایی، حمید، حوریه احدی و علی آقامحمدی. "مقایسۀ شاخص‌های رشد زبانی و آگاهی واژگانی کودکان دو‌زبانه (آذری- فارسی) کم‌شنوا با همتایان طبیعی." فصلنامه کودکان استثنایی ( علمی ) 9، 1 (1399): 41-51.

    • احدی، حوریه. "بررسی ارتباط مهارت خواندن با توانایی نحوی و واژگانی در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسی زبان." فصلنامه زبان پژوهی ( علمی ) 13، 39 (1400): 9-32.

    • فکار ملکی، فاطمه، حوریه احدی، مهدی دستجردی کاظمی، پوران باقرپور و اکبر دارویی. "شاخص‌های تعیین‌کنندۀ آسیب زبان در کودکان دوزبانۀ ترک-فارس." فصلنامه طب توانبخشی ( علمی ) 10، 5 (1400): 922-935.

    • امانی، مریم، مریم سادات غیاثیان، بهمن زندی و حوریه احدی. "بررسی تاثیر داستانهای اجتماعی دیداری و شنیداری و تمرینهای کاربردشناختی بر بهبود مهارت ارتباطی کلامی و غیرکلامی کودکان دارای اُتیسم." دو ماهنامه جستارهای زبانی ( علمی ) 12، 6 (1400): 707-740.

    • احدی، حوریه. "تحلیل مطالعات آگاهی واج‌شناختی در کودکان نارساخوان فارسی‌زبان: مرور نظام‌مند." دو فصلنامه زبان و زبان شناسی ( علمی ) 17، 34 (1401): 189-218.

    • احدی، حوریه و هلیا عباسی. "بررسی مطالعات درکی و بیانی در نظام آوایی زبان فارسی از منظر روانشناسی‌زبان." دو فصلنامه زبان و زبان شناسی ( علمی ) 18، 36 (1401): 70-90.

    • احدی، حوریه. "ویژگی‌های زبانی و فرازبانی کودکان نارساخوان فارسی‌زبان." دو ماهنامه جستارهای زبانی ( علمی ) 13، 6 (1401): 1-38.

    • سلطانی، وحیده، حوریه احدی، هلیا عباسی، سعیده راهب و سپیده انصاری. "مقایسه درک استعاره های بدنمند و مفاهیم انتزاعی در کودکان فارسی زبان دارای اتیسم و همتایان زبانی طبیعی." فصلنامه علوم پیراپزشکی و توانبخشی ( علمی ) 11، 4 (1401): 40-50.

    • نیلی پور، رضا، زهرا سادات قریشی، حوریه احدی و عباس پورشهباز. "تدوین و هنجاریابی آزمون رشدی زبان فارسی." فصلنامه توانبخشی ( علمی ) 24، 2 (1402): 172-195.

  • مقاله‌های علمی تخصصی

    • احدی، حوریه. "آسیب ویژۀ زبانی درکودکان." فصلنامه پازند ( علمی تخصصی ) 8، 29 (1391): 1-19.

    • احدی، حوریه. "نیمرخ زبانی کودکان دارای اتیسم." فصلنامه پازند ( علمی تخصصی ) 12، 46 (1395): 5-16.

    • احدی، حوریه، مسعود قیومی و رضا ندرخانی. "درک ساخت‌های نحوی مختلف زبان فارسی در کودکان نارساخوان." فصلنامه پازند ( علمی تخصصی ) 15، 58-59 (1400): 5-24.

  • كتاب‌های تالیفی

    • احدی، حوریه. آسیب ویژۀ زبانی : از نظریه تا درمان.تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1399.

    • احدی، حوریه. درآمدی بر زبان‌شناسی بالینی.تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1399.

  • کتاب‌های ترجمه شده

    • احدی، حوریه. نارساخوانی: راهنمایی برای همه علاقه مندان.تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1396.

    • احدی، حوریه. روانشناسی زبان.تهران:نشر نویسه پارسی،1397.

    • احدی، حوریه. مرور نوشتگان (سابقه پژوهش): فنون مرور سنتی و نظام‌مند.تهران:پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1400.

  • سخنرانی

    • احدی حوریه، اختلالات اکتسابی گفتار و زبان، کارگاه، مربی، 1393/12/16

    • احدی حوریه، شناسایی و استفاده از ظرفیت های ذهنی، کارگاه، مربی، 1393/12/08، 1393/12/09

    • احدی حوریه، آواشناسی بالینی1: کاربرد آواشناسی در ارزیابی و درمان اختلالات گفتاروزبان، آواشناسی بالینی1: کاربرد آواشناسی در ارزیابی و درمان اختلالات گفتاروزبان، مربی، 1399/06/29، 1399/06/29

    • احدی حوریه، آشنایی با نظریه ها و آزمون های رشد زبانی، کارگاه، مربی، 1395/03/04، 1395/03/11

    • احدی حوریه، مشاوره اختلالات گفتار و زبان، مشاوره اختلالات گفتار و زبان، مربی، 1398/09/25، 1398/09/25

    • احدی حوریه، آموزش مجازی اختلالات گفتاروزبان در دوران کرونا، نشست تخصصی کرونا و سوژه ای میان رشته ای در زبان شناسی، جشنواره، 1399/09/23، 1399/09/23

    • احدی حوریه، نارساخوانی در کودکان، هفدهمین همایش بین‌المللی گفتاردرمانی ایران، سایر، 1398/02/11، 1398/02/13

    • احدی حوریه، اهمیت و وظایف روابط عمومی، اهمیت و وظایف روابط عمومی، مربی، 1395/02/27، 1395/02/27

    • احدی حوریه، آگاهی زبانی و فرازبانی در کودکان دوزبانه کم شنوا، آگاهی زبانی و فرازبانی در کودکان دوزبانه کم شنوا، مربی، 1398/06/27، 1398/06/27

    • احدی حوریه، زبان در جهان واقع، زبان در جهان واقع، مربی، 1398/02/31، 1398/02/31

    • احدی حوریه، شناخت و ارزیابی آگاهی واج شناختی در نارساخوانی، شناخت و ارزیابی آگاهی واج شناختی در نارساخوانی، مربی، 1396/12/08، 1396/12/08

    • احدی حوریه، لکنت و دوزبانگی، لکنت و دوزبانگی، سایر، 1400/11/17، 1400/11/17

    • احدی حوریه، آواشناسی بالینی2: کاربرد آواشناسی در ارزیابی و درمان اختلالات گفتاروزبان، آواشناسی بالینی2: کاربرد آواشناسی در ارزیابی و درمان اختلالات گفتاروزبان، مربی، 1399/06/30، 1399/06/30

    • احدی حوریه، کاربرد نظریه نحوی در ارزیابی و درمان اختلال زبانی، کاربرد نظریه نحوی در ارزیابی و درمان اختلال زبانی، مربی، 1399/06/31، 1399/06/31

    • احدی حوریه، خبرنویسی و گزارش نویسی، کارگاه، مربی، 1397/02/05

    • احدی حوریه، زبانشناسی در آسیب شناسی گفتار و زبان، زبانشناسی در آسیب شناسی گفتار و زبان، مربی، 1392/11/13، 1392/11/13

    • احدی حوریه، زبانشناسی بالینی و آسیب ویژه زبانی، زبانشناسی بالینی و آسیب ویژه زبانی، مربی، 1392/04/22، 1392/04/22

    • احدی حوریه، کاربرد نظریه نحوی چامسکی در اختلالات زبان، کاربرد نظریه نحوی چامسکی در اختلالات زبان، مربی، 1392/12/06، 1392/12/06

    • احدی حوریه، خواندن و مؤلفه های شناختی و زبانی دخیل در آن، سخنرانی:خواندن و مؤلفه های شناختی و زبانی دخیل در آن، مربی، 1394/03/12

    • احدی حوریه، خواندن و عوامل شناختی و زبانی دخیل در آن، خواندن و عوامل شناختی و زبانی دخیل در آن، مربی، 1394/03/12، 1394/03/12

    • احدی حوریه، ویژگی‌های زبانی کودکان مبتلا به اتیسم، ویژگی‌های زبانی کودکان مبتلا به اتیسم، مربی، 1394/06/28، 1394/06/28

    • احدی حوریه، تحلیل ویژگی‌های زبانی کودکان دارای اتیسم، تحلیل ویژگی‌های زبانی کودکان دارای اتیسم، مربی، 1400/06/21، 1400/06/21

    • احدی حوریه، تحلیل ویژگی‌های فرازبانی کودکان دارای اتیسم، تحلیل ویژگی‌های فرازبانی کودکان دارای اتیسم، جشنواره، 1400/06/24، 1400/06/24

    • احدی حوریه، تحلیل ویژگی‌های زبانی و فرازبانی کودکان دچار کم‌توانی ذهنی، تحلیل ویژگی‌های زبانی و فرازبانی کودکان دچار کم‌توانی ذهنی، جشنواره، 1400/06/30، 1400/06/30

    • احدی حوریه، عشایری حسن، روان شناسی و عصب شناسی زبان (درک و بیان)، کارگاه، مربی، 1393/07/30

    • احدی حوریه، درک زبان و دوزبانگی، درک زبان و دوزبانگی، نشست تخصصی، 1401/11/30، 1401/11/30

    • احدی حوریه، کاربرد علم اعصاب در روانشناسی زبان، روش‌های پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی: رویکردهای نوپدید و چالش‌های پیش‌رو، نشست تخصصی، 1402/08/06، 1402/08/06

  • طرح‌های در حال اجرا

    • روانشناسی زبان در دوزبانگی، جاری، 1401/01/10

    • بررسی ویژگی های زبانی و فرازبانی کودکان کم شنوای فارسی زبان، جاری، 1402/07/10

  • طرح‌های پایان‌یافته

    • تبیین تفاوت های زبانی کودکان فارسی زبان دارای آسیب ویژه زبانی و کم توان ذهنی در شهر تهران، پایان یافته، 1396/05/31

    • در امدی بر زبانشناسی بالینی، پایان یافته، 1397/08/27

    • تحلیل ویژگی­های نحوی کودکان مبتلا به اوتیسم و ارتباط آن با نظریه ذهن، پایان یافته، 1398/04/09

    • تحلیل ارتباط توانایی های زبانی و فرازبانی با مهارت خواندن کودکان نارسا خوان فارسی زبان در شهر تهران، پایان یافته، 1399/06/05

    • تحلیل نوشتگان روانشناسی زبان در ایران، پایان یافته، 1399/06/05

    • مرور نظام منـد و فراتحلیل مطالعات و پژوهش های علم زبان شناسـی دربارة معیارهای زبانی و فرازبانی مؤثر در تـدوین کتب آموزشـی برای کودکان خاص، پایان یافته، 1400/06/10

    • طراحی بستۀ نرم¬افزاری آموزش آگاهی واج¬شناختی با امکان سنجش خودکارِ تأثیرِاستفاده ازآن بر افزایش این مهارت در کودکان پیش‌دبستانی، پایان یافته، 1401/08/25

  • راهنمایی پایان نامه/رساله

    • بررسی ارتباط آگاهی واج‏شناختی و خواندن در کودکان فارسی زبان دارای اُتیسم، محبوبه مسلم پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، 1396/09/04

    • بررسی ارتباط درک نحوی با توانایی خواندن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسی¬زبان، رضا ندرخانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کارشناسی ارشد، 1397/09/19

    • مقایسۀ رشد زبانی و آگاهی فرازبانی میان کودکان دوزبانۀ (آذری- فارسی) کم شنوای دارای کاشت حلزون و طبیعی، حمید رضایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتری تخصصی، 1398/07/14

  • مشاوره پایان نامه/رساله

    • بررسی تاثیر داستانهای اجتماعی دیداری و شنیداری و تمرین¬های کاربردشناختی بر بهبود اختلالات ارتباطی کلامی و غیر کلامی کودکان دارای اُتیسم، مریم امانی، دانشگاه پیام نور، دکتری تخصصی، 1400/02/06

    • ساخت آزمون غربالگری دستوری-واجی در کودکان چهار تا پنج ساله‌ی فارسی زبان و تعیین روایی و پایایی آن، هانیه گل محمدی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، کارشناسی ارشد، 1401/08/24

    • طراحی و تعیین ویژگی‌های روانسنجی آزمون درک دستور زبان ترکی- آذری در کودکان 4 تا 6 ساله، فاطمه فکار قراملکی، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتری تخصصی، 1402/08/28

    • ساخت آزمون درک خواندن فارسی و تعیین ویژگی های روان سنجی آن در دانش آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی، محمدحسین حمدالهی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، کارشناسی ارشد، 1402/10/17

  • تحصیلات

    • کارشناسی ارشد, آسیب شناسی گفتار و زبان, دانشگاه علوم پزشکی تهران, ---

    • کارشناسی, آسیب شناسی گفتار و زبان, دانشگاه علوم پزشکی تهران, ---

    • دکتری تخصصی, زبان شناسی, دانشگاه پیام نور تهران, ---

  • دروس ارائه شده

    • آواشناسی، کارشناسی، 1401-02

    • زبان شناسی، کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، 1401-02

    • کارآموزی بالینی در اختلال بلع، کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، 1394-95

    • کارآموزی بالینی در آسیب شنوایی، کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، 1394-95

    • مقدمات زبانشناسی، کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، 1402-03

    • پژوهش ورزی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1393-94

    • تشخیص نارسایی های خواندن و نوشتن، کارشناسی ارشد، 1395-96

    • روان شناسی زبان، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1395-96

    • زمینه کاربرد روانشناسی در آموزش زبان، کارشناسی ارشد، 1395-96

    • مقدمات زبان شناسی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1397-98

    • مقدمات زبانشناسی، کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1397-98

    • ساخت زبان فارسی، دکتری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1402-03

    • سمینار مسائل زبانشناسی کاربردی و میان رشته ای، دکتری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1402-03

  • فعالیت‌های اجرایی

    • رئیس روابط عمومی سومین همایش میثاق علوی، 1395/02/01، 1395/06/31

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1395، 1395/07/01، 1395/10/30

    • عضو ستاد و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی پژوهان، 1395/12/24، 1396/06/31

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1396، 1396/07/01، 1396/10/30

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1397، 1397/07/01، 1397/10/30

    • عضو کمیته اجرایی نخستین همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت، 1397/12/12، 1398/06/31

    • مدیر اطلاع‌رسانی چهارمین جشنواره بین‌المللی امام علی پژوهان، 1397/12/22، 1398/06/31

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1398، 1398/07/01، 1398/10/30

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1399، 1399/07/01، 1399/10/30

    • عضو شورای علمی "گروه زبان‌شناسی روانشناختی انجمن زبان‌شناسی ایران"، 1400/02/08

    • عضو ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 1400، 1400/07/11، 1400/09/30

    • عضو هیأت مدیره انجمن زبان شناسی ایران، 1401/04/02، 1401/04/02

  • فعالیت‌های اجرایی

    • مسئول روابط عمومی، سایر، 1394/10/06، 1396/10/06

    • مسئول روابط عمومی پژوهشگاه، سایر، 1394/10/06

  • زبان خارجی

    • انگلیسی , سطح نوشتن : متوسط, سطح خواندن : پیشرفته, سطح صحبت‌کردن : متوسط

    • ترکی , سطح نوشتن : پیشرفته, سطح خواندن : پیشرفته, سطح صحبت‌کردن : پیشرفته

    • فارسی , سطح نوشتن : پیشرفته, سطح خواندن : پیشرفته, سطح صحبت‌کردن : پیشرفته

    • عربی , سطح نوشتن : متوسط, سطح خواندن : متوسط, سطح صحبت‌کردن : متوسط